De 93e en 94e dag van mijn reis.

21 februari 2015 - Las Galletas, Spanje

Hallo allemaal,

Gisteren was er niet zoveel te melden. Ik ben naar H. pater Pedro geweest waar ik eerder over bericht heb. Daar was ik een gedeelte van de middag.

Vandaag wilde ik de optocht in Puerto de la Cruz zien. Hiervoor moest ik via de Teide over de berg van dik 2250 meter en er lag bovenop zowaar sneeuw langs de weg. Ik ben even gestopt om een foto te maken. Heb ik toch nog deze winter sneeuw meegemaakt. Het is ongeveer 75 km naar Puerto de la Cruz maar je bent 2,5 uur onderweg voor deze afstand. Want er zijn heel veel bochten naar links en naar rechts.

In Puerto is er een Duitse conditorei waar Linde, Toni en ik ook al eens gebak zijn gaan eten. Vandaag heb ik ze weer bezocht en lekkere koffie met gebak gegeten. Daarna ben ik naar de optocht gaan kijken. Jammer dat het vrij vroeg nadat de optocht gestart was begon te regenen.

Er waren nu wat meer harmoniën of zaate hermeniekes. Er was een groep uit Bayern die worsten naar het publiek gooiden. Antje van de kaas was er ook op de klompen. En zowaar de

Prins van Köln Rolf den 3ste mit Prinsesin Jutta den 1ste, dat was trouwens de enige die met snoep gooide.

Na afloop weer de hele berg omhoog en in het donker naar beneden. Maar we zijn weer op de camping gearriveerd.

Dat was het weer voor vandaag,

Groeten, Loe.

1. Annie moonen:
    22 februari 2015
    toch nog een beetje sneeuw
    hebben wij ook gehad een klein beetje maar op andere plekken was het meer
    Fijn voor die het leuk vindt.Maar ik heb het wel gehad
    de lente moet komen de voorjaarszon wil ik voelen
    de carnavalsoptocht bij jou was erg kleurrijk heel anders mooi maar toch het zelfde groepen met een thema dat soms actueel is leuk
    Ik denk dat het einde voor jou in zicht is ik weet het niet precies we hopen het wel
    groetjes
  2. Wim en rikie:
    22 februari 2015
    Hoog door de bergen. Heidi nog tegen gekomen ????
    groet Wim (en uiteraard ook van Rikie)
  3. Netty en loek:
    22 februari 2015
    De prins van koln gooit normaal met plastikflesjes 47-11.van 10 ml.heb er eens tegen mijn hoofd gehad rook wel lekker.mooie optocht trouwens.jeugd weer thuis en ruimen de sneeuw op bij mij als er ligt??vandaag was weer zonnig.doet goed voor oude botten.prettige avond en snuk lekker.gr.de sandrias.
  4. Netty en loek:
    22 februari 2015
    We zien je wel komen,telefoon nr heb je of een berichtje sturen.navigatie mediterraneo 43.parkeren voor de deur of overkant wel betalen 1euro per uur loopt parkeerwachter rond.daarna zien we wel.is parkeer garage onder weet niet de hoogte kan vragen.zal wel gratis zijn ???