De 91e dag van mijn reis.

18 februari 2015 - Guía de Isora, Spanje

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we naar Puerto de la Cruz gegaan omdat daar de verbranding van de sardine was vanavond. Dat is niet zoals bij ons het hiering biete als afsluiting van de carnaval, maar zoiets als het aait wieverbal op donderdag voor carnaval bij ons. Bij de optocht van de sardine lopen als oude weduwen in het zwart verklede mannen en vrouwen met de sardine mee. In de haven wordt de sardine dan verbrand en daarna is er vuurwek. Maar de carnaval is dan nog niet afgelopen want a.s. vrijdag is er alleerst een hardloopwedstrijd voor mannen die deze loop op hakken van minstens 10 cm hoog moeten lopen. En zaterdag is er de optocht die na Rio de grootste is, zeggen ze. Maar waarschijnlijk hebben ze die van Maastricht nog niet gezien.

Vervolgens zijn we met de auto door de bergen in het pikkedonker weer terug gereden naar Guia de Isora.

Dat was het weer voor vandaag,

Groeten, Loe.

1. Wim en rikie:
    19 februari 2015
    mooie beelden !!!!!
    mar svp ook een vertaalde uitgave van wat je schrijft
    achterhoekers kunnen geen limburgs begrijpen
    groet Wim (en enz enz)
  2. Netty en loek:
    19 februari 2015
    Ik vind die optocht mooi en georganiseerd,wat anders dan de reclame in heer in de optocht,maar ja ieder zijn eigen mening.voor de rest alles goed,hier ook nog eens lekker kunnen zonnen krijgen ze eens wat kleur de jongens.zaterdag gaan ze naar huis.vanavond nog even sparrips met ze gaan eten tot ze op krachten blijven,morgen moeten ze weer flink lopen dan zijn ze moe en slapen ze goed.heb ik van jou geleerd ,,gr.
  3. Ludy Jongen:
    20 februari 2015
    Hallo, we hebben het weer achter de rug, met drank en hapjes .
    Maar niet gaan meelopen, kun je de rest van de vacantie vergeten. Nog veel plezier en tot ziens in Heugem. Begint te regenen hier. Hoi en hou je taai. Lenie en Ludy.