De 7e dag van mijn reis.

26 november 2014 - Dos Hermanas, Spanje

Hola,

Vandaag was het meer bewolkt dan andere dagen maar de temperatuur is nog altijd rond de 20 graden.

Vanmorgen weer met de bus naar Sevilla gereden. Ik kwam uit op een groot plein waar allemaal stalletjes waren met alleen maar 2e hands boeken. Het waren wel zo’n 30 kraampjes waar iedereen die een boek zocht aan zijn trekken kon komen. Er is daar ook een groot fietsenrek waar je een fiets kunt huren. Jammer genoeg moet je daar een bepaalt pasje voor hebben en dat had ik niet.

Wat me verder opviel was dat mensen die de bus moeten hebben netjes in de rij gaan staan en als de bus arriveert iedereen zijn beurt afwacht tot hij kan instappen (zie mijn foto’s) en er is niemand de voor kruipt.

Ik ben een groot warenhuis ingelopen en op de bovenste etage hadden ze een groot dakterras waar ik wat gegeten heb en van het uitzicht over de stad kon genieten. Daarna ben ik het warenhuis doorgelopen en tot mijn verbazing is daar tussen de kleren een tandarts, fysiotherapeut en een oogarts gevestigd (zie foto).

Wat je ook veel ziet op plekken in de stad zijn de kastanjeverkopers die een hoop rook produceren omdat ze de kastanjes bakken zoals je poffertjes bakt. Ik weet niet of het bakken of grillen heet.

Toen ik op een terras  van Starbucks koffie zat te drinken kwam er een Nederlands echtpaar langs die enkele dagen geleden bij mij op de camping gestaan hadden. Na een gezellig praatje kwam ik tot de ontdekking dat zij het Plaza Espana nog niet kenden. Omdat dat toch op mijn weg naar de bus was heb ik als gids gefungeerd en ze al het moois aldaar laten zien. Het echtpaar (zie de foto) besloot meteen om nog een dag langer in Sevilla te blijven om morgen nog eens naar deze unieke plaats terug te komen.

Tot morgen.

Groeten, Loe.

1. Tiny geurtjens:
    27 november 2014
    Leuk dat je toch zoveel mensen ontmoet, en je bent ook nog een gids geweest.wat een mooie ervaring en hoe mooi het daar is geweldig Loe
  2. Ingrid:
    27 november 2014
    zo te zien is Sevilla een erg mooie stad .
    en leuk dat je gids was hahahaha
    veel plezier
  3. Yvonne en Aad:
    27 november 2014
    Nog even en je bent een doorgewinterde Mestreechse Spanjaard.
    Wanneer je al na drie dagen als gids in Sevilla rondloopt, gaan we je aanmelden bij Pauw als stedendeskundige!!!
    Veel liefs Aad en Yvonne
  4. Wim en rikie:
    27 november 2014
    gidsen in Sevilla .ook dat nog!
    altijd behulpzaam als op de camping. een probleem vraag Leo maar
    Wim (met de groeten van Rikie)
  5. Fer en Karin Haine:
    27 november 2014
    Hoi Loe leuk om je te volgen, kijken iedere dag uit naar je reisverslag, en wat is het mooi in Sevilla. Veel plezier.
    Groetjes Fer en Karin.
  6. Willy:
    Loe,

Op naar de plaatselijke vvv en vragen of er een vacature vrij is als gids.
    En wat die sinaasappels betreft pluk maar een paar kratje's, dan zijn ze wel rijp als je weer terug bent.

Groeten Willy
  7. Huub Lemmens:
    30 november 2014
    Ja Loe het respect en geduld van mensen onder elkaar is blijkbaar in Sevilla anders dan in Nederland. Het maken van rijen door mensen zag ik ook al eerder in Londen, Vancouver en San Francisco. Mogen wij Nederlanders een voorbeeld aan nemen. Wel leuk dat je toch veel mensen treft op de een of andere manier. Geniet er maar van.