De 8e dag van mijn reis.

27 november 2014 - Dos Hermanas, Spanje

Hallo allemaal,

Vandaag heeft het zo’n beetje de hele dag geregend. Ik ben toch naar Sevilla gegaan omdat het de laatste dag van mijn verblijf hier is. Morgen reis ik een 130 km verder richting Huelva en wel naar Mazagon alwaar een camping is. Op enkele kilometers afstand liggen de replica van de boten waar Columbus de nieuwe wereld mee veroverd heeft. Dus die ga ik morgen eerst bekijken. Vanaf de camping is het ook maar een 10 kilometer naar de ferry waar ik zaterdag wil inschepen naar Tenerife.

Vandaag stapte ik in Sevilla uit de bus met een krachtige regen. Uiteraard had ik mijn plu niet meegenomen en was binnen de korste keren doornat. De straatverkopers springen daar gelijk op in en je komt overal mensen tegen die je een plu willen aansmeren. Ik heb er tot nu toe geen gekocht omdat ik er een in de camper heb liggen. Na een tijd brak de zon weer door en  was het opgehouden met regenen.

Volgens mij zijn de Spanjaarden gek op loterijen want ze staan gewoon in de rij bij zo’n loterijkantoor om een lot te kopen (zie mijn foto’s).

In de hele stad zie je de sinaasappelbomen staan met daaraan de (bijna) rijpe vruchten. Ronde deze tijd begint dan ook de oogst. Deze vruchten worden niet geplukt maar op de grond gegooid en daarna opgeraapt. Wat ze ermee doen weet ik niet.

Ik had gehoord van de houten paraplu’s (Metrosol Parasol) en besloot dit bouwwerk te gaan bezoeken. Het gebouw staat op 5 pilaren (zie mijn foto’s).  Jammer genoeg was de eerste etage afgesloten en kon je dus ook niet op het dak van het gebouw komen, dit is namelijk ook voor bezoekers toegankelijk. Dus ben ik maar in het gebouw gaan kijken en wat mij opviel was de gelijkenis met Mosae Forum in Maastricht voor wat betreft de standjes (zie de foto). Alleen was hier meer activiteit dan in Maastricht. Hoewel hier ook een aantal panden leeg lagen.

Ik ben gaan lunchen in een van de eetgelegenheden aldaar en wat mij opvalt, is dat je bijna overal  free wifi hebt. Je moet soms wel een ticket vragen bv. bij Starbucks waar dan het wachtwoord en een gebruikersnaam opstaat. Na de lunch besloot ik nog wat in Sevilla rond te lopen, maar door de aanhoudende regen was dat niet te doen daar ik geen plu bij me had. Gelukkig kwam ik een straatverkoper tegen die mij een plu aanbood uiteraard tegen een vergoeding van 8 euro. Nu zit ik met 2 plu’s opgescheept. Maar ik was toch blij dat ik er een kon kopen want anders was ik weer doornat geworden. En je raad het al nog geen 5 minuten later was het opgehouden met regenen.

Ik heb 6 dagen in Sevilla rondgelopen en uiteraard heb ik nog lang niet alles gezien maar ik vind het een prachtige stad om te bezoeken en zal Sevilla in de toekomst zeker nog eens met een bezoek vereren.

Tot morgen vanuit Magazon.

Loe.

1. Gerry:
    27 november 2014
    Hallo Loe, we genieten van je avonturen en de verslagen ervan. Het paraplu erhaal vond ik geestig. Ik dacht ook meteen aan de paraplu' s van Mosae Forum. Heb je voor jezelf een handleiding voor deze reis gemaakt. Je weet zo precies waar je heen wilt.
    Ik had nu even tijd om te reageren, maar . dat lukt me niet iedere dag. Dag Loe, tot gauw. Gerry
  2. Audre:
    27 november 2014
    Hoi Loe, handig dat er overal free wifi is. Ben benieuwd naar de replica van de boot van Columbus. Hopelijk is het dan morgen droog, aan de andere kant heb je nu toch twee paraplu's.
  3. Yvonne en Aad:
    27 november 2014
    Hoi, dat parapluverhaal komt ons bekend voor, wij hebben wel 15 stuks. Van die kleine die niets waard zijn, die bij de minste windvlaag dubbel klappen. Vergeten telkens een mee te nemen en kopen een nieuwe bij de eerste regendruppels die vallen, voor mijn haar.... en nog zo meer.
    Straks heb je ze waarschijnlijk nodig... eentje voor de zon en eentje voor de regen.
    Liefs van Aad en Yvonne
  4. Netty en loek:
    27 november 2014
    Vandaag hier ook regen koud mistig,morgen beter.met die paraplus altijd het zelfde.dus morgen pak je de boot van columbus.goede reis.doy.
  5. Marlies en Ger Starmans:
    27 november 2014
    Hoi Loe, Zo te zien ga je als een speer door het Europese land naar de Spaanse kust. Wij denken dat je in Zaragoza dezelfde camping hebt aangedaan als wij. Sevilla is prachtig. Zeker het Alcázar Real de Sevilla of Reales Alcázares de Sevilla. Ga lekker de overtocht maken morgen en we horen wel weer verder van je.
  6. Bert en Til:
    27 november 2014
    hoi Loe, fijn, dat je weer kunt genieten. Wat Sevilla betreft hebben we nu een heel goede indruk van deze stad. Zoals je eerder schreef, heb je al een rondleiding gegeven. Misschien een optie voor volgend najaar? weer een baantje, maar nu als gids in deze stad met een lekker klimaat, op een buitje na dan.
    Je hebt een ieder geval al de paraplu, die je dan omhoog kunt houden, zodat de mensen je goed kunnen zien.
    We blijven je volgen.
    Liefs, Bert en Til
  7. Jos en Lei:
    27 november 2014
    Hoi, Loe, na een paar dagen Sevilla, heb je een hele goede indruk van deze stad, wat zeer de moeite waard is en met je foto's hebben wijn dat nu ook.
  8. Wim en rikie:
    28 november 2014
    toen wij in sevlla waren vertelde de gids dat de sinaasappelen in de stad niet te eten zijn.je kunt er alleen oranjemarmelade van maken
  9. John janssen:
    28 november 2014
    Loe,

Je eerste week zit erop en je hebt heel wat van Sevilla kunnen ontdekken. Je laat ons wel meegenieten d.m.v. je vele foto's.
    Morgen nog een klein stukje met de camper en daarna inschepen. We zijn benieuwd hoe dat gaat verlopen.
    Hou ons maar op de hoogte.

Groeten van Viviane en John