De 5e dag van mijn reis.

24 november 2014 - Maastricht, Nederland

Hola todo, (Hallo allemaal)

Gisterenavond heb ik met behulp van een student die aan de receptie zit de overtocht naar Tenerife geboekt. Dat had nogal wat voeten in de aarde omdat de beginschermen in het Engels waren maar de vervolgschermen in het Spaans en dan moet ik afhaken. Maar met hulp van de student is het toch gelukt.Eerst hebben we in Cadiz geprobeert zoals Bert ook al aangaf kregen wij geen boeking tot stand in Cadiz. Daarna in Huelva en dat is wel gelukt. Vanuit de camping is dat even ver als naar Cadiz, ongeveer 100 km. De rederij heet Armas. Het vertrek is op zaterdag om 12.30 uur.  Willy gaf me nog een goede tip. In Huelva ligt een replica van het schip waarmee Columbus naar Amerika voer. Als ik nog tijd heb ga ik deze replica nog snel bekijken voordat ik me laat inschepen.

Doordat de afvaart pas op zaterdag is blijf ik zolang hier op de camping en heb wat meer tijd om Sevilla te bekijken. Vandaag ben ik eerst met de bus naar Sevilla gereden en toen te voet naar het centrum gelopen. Het centrum ziet er heel anders uit dan wij in Nederland gewend zijn omdat er geen grote winkelketens in het centrum zijn maar alleen maar kleine zaken, restaurants en diverse hotels. Ik ben ook nog bij de kathedraal van Sevilla geweest, maar die was gesloten. Ik ben wel in een zijkerk ervan geweest, was ook mooi. Ik heb wat foto's van de kathedraal gemaakt.

Op de terugweg naar de bushalte ben ik nog effe langs de Plaza Espana gelopen. Het is daar een heel aparte sfeer. Volgens mij was er net een vliegtuig met allemaal Japanners geland. Er liepen daar hele hordes rond met allemaal hun smartphone of tablet in de hand en maar fotograferen. Sommige hadden hun smartphone aan een stok van een halve meter zitten waarmee ze foto’s aan het maken waren. Op internet staat ook diverse artikelen hierover, zoek maar op Plaza Espana.

Op de camping lopen wel 5 zwerfkatten rond. En als je ook maar een klein stukje voedsel geeft blijven ze rond je camper hangen in de hoop dat ze weer wat krijgen. Ze zien er niet mager uit dus ze zullen wel genoeg krijgen.

Vannacht heeft het flink geregend maar vanmorgen scheen de zon alweer volop en liep de temperatuur op tot 22 graden, vanmiddag kwam er wat bewolking opzetten maar nu is het nog altijd rond de 20 graden.

Hasta mañana! (tot morgen) Klopt toch John?

1. Jeannettehouben:
    24 november 2014
    zo kun je nu nog daar in de buurt het een en ander gaan bezichtigen voordat je zaterdag weer vertrekt.Mooi die geglazuurde zuilen.
  2. William:
    24 november 2014
    Hoi Loe dan. heb je genoeg tijd om de stad.te bekijken Mstricht,_Cadiz bijna, 2300 km een hele ruk geniet ervan groeten William
  3. Henk liesbeth:
    Veel plezier in Sevilla.
    En hoe lang gaat de oversteek naar Tenerife duren ?
  4. John janssen:
    Hoi Loe,

Ik neem aan dat het langere verblijf in Sevilla niet als straf wordt ervaren. Lekker flaneren door de straatjes in het centrum.
    Ik heb ook al in de gaten, dat het met je Spaans steeds beter gaat. Na je verblijf van 3 maanden loop je de kans, dat je straks naar dialektwoorden moet zoeken.

Nog veel plezier en we kijken weer uit naar je nieuw bericht.

Viviane en John
  5. Willy:
    Hoi Loe,

Geniet van de paar dagen in Sevilla, en tot je volgende verslag.

Willy
  6. Netty en loek:
    25 november 2014
    Hebben vanmorgen de ramen moeten krabben bij de auto dus dan weet je overdag 6 of 7gr.br.br.oh ja een paar weekjes en het word weer warmer.dus heb je nu een paar dagen rust.geniet er van.groetjes.