4e dag van mijn reis.

23 november 2014 - Dos Hermanas, Spanje

Ola,

Vandaag heb ik niet gereisd. Ik ben met de bus naar Sevilla geweest. De camping ligt iets buiten Sevilla nl. het dorp Dos Hermanas en de camping heet Villsom.

Sevilla is een prachtige stad en als je ook nog eens boft met het weer zoals vandaag dan is het helemaal mooi.

De bus stopt bij het Parque de Maria de Luisa met daarin het prachtige Plaza Espana.

Dit paleis is de moeite waard om te bekijken zoals je op de foto’s kunt zien. Ik heb maar enkele foto’s geplaatst. Maar ik heb er zoveel gemaakt dat ik een keuze heb moeten maken.  Aan de voet van elke boog in het gebouw is in mozaïek van tegels elke grote stad uitgebeeld met een tafereel wat bij deze stad hoort. Verder is er een gracht waarin bootjes heen en weer varen met daarin Spanjaarden die wel of niet kunnen roeien. Omdat het zo’n mooie dag is heeft iedereen kunnen genieten. Het was tussen de 20 en 23 graden met af en toe de zon maar ook enkele druppels regen. Maar dat stelde niet veel voor.

Op een terras in het park heb ik mij huisgemaakte kroketten met Fries en een glas cerveza bestelt.

Ik dacht in mijn onschuld dat fries in het Spaans frieten waren maar zoals je kunt zien op de foto zijn het wat wij noemen chips bovendien had ik de Engelse menukaart en stond daar niet chips bij. Begrijpen jullie het?  Ik had voor de zekerheid maar Medio bestelt in plaats van Tapas, anders had ik denk ik niet genoeg gehad.

Na deze maaltijd heb ik met een sightseeingbus Sevilla leren kennen. Het lijkt Maastricht wel met zijn vele terrassen. Er zijn prachtige gebouwen te zien met heel veel Moorse invloeden. Verder zijn we ook nog rondgeleid op het terrein van de wereldexpo van 1992. Jammer van deze mooie gebouwen die nu voornamelijk leeg staan en het terrein eromheen verwaarloosd is.

Onderweg kun je op diverse plaatsen uitstappen en een andere bus op een ander tijdstip weer instappen. Zo vond er vanmiddag een zaat hermeniekesconcour (voor de Hollanders een dronken harmonienconcours) plaats met voornamelijk blazers, maar bij nader inzien was het geen zaat concours.

Het was behoorlijk hard maar of het ook zuiver was kan ik niet beoordelen. Er was ook veel volk op af gekomen. Ik heb hiervan een filmpje gemaakt.

Ook zie je in de hele stad sinaasappelbomen met daaraan sinaasappelen, maar ze zijn nog niet rijp. Ik heb er een geplukt.

Dit was het weer voor vandaag,