De 14e dag van mijn reis.

3 december 2014 - Las Galletas, Spanje

Vanmorgen bij een wolkenloze hemel opgestaan. Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Vandaag ga ik een fietstocht maken langs de kust richting El Medano. Dat is een tocht van enkel 20 km. Het is wel wennen in Spanje te fietsen. Er zijn geen fietspaden en de Spanjaarden zie je bijna niet met de fiets op de weg of het moeten wielrenners zijn en dan zijn het vaak ook nog toeristen. De schoolkinderen komen bijna allemaal met de schoolbus of worden met de auto gebracht. De auto's houden wel goed rekening met de fietsers en blijven mooi achter je rijden als ze niet voorbij kunnen. Het eerder genoemd dorpje is bekend om het kitesurfen en daardoor zie je een mengeling van pensionados en jonge mensen. Toen ik op de promenade op een bank naar de mensen en de zee zat te kijken sprak me een Vlaams echtpaar aan omdat ze gezien hadden dat ik een Kalkhof fiets had en zij die ook hadden. Ik moest goed luisteren want hun dialect was moeilijk te volgen. Ik begreep dat ze de fietsen ook bij zich hadden maar de accu's mochten ze niet meenemen in het vliegtuig en hebben ze met een taxi weer richting huisadres laten gaan. Vlak voor het dorp ligt ook nog een camping waar ik naar toe ben gegaan omdat daar een Duits stel stond waarmee ik op de ferry contact gehad heb. Na de lunch ben ik weer richting Las Galletas gegaan waar ik op het terras een welverdiend glas bier gedronken heb en daarna weer richting camping gegaan ben. Het begon wel steeds meer bewolkt te geraken en toen ik terug was op de camping heeft het zowaar enkele druppels geregend.

Het is nu 18.15 Canarische tijd en nog altijd 20,3 graden en ik zit danook nog lekker voor de camper mijn verhaal te schrijven.

De benzineprijzen hier zijn nog van een redelijk niveau, voor Euro 95 betaal je rond 1,05 euro en de diesel rond de 95 cent. Shell heeft elke week op dinsdag en vrijdag een actie waar de dieselprijs die ik dinsdag gezien heb 86,9 cent is. Een maaltijd betaal je rond de 6 tot 8 euro. Een halve liter bier 2,40 euro en een kop koffie 1,15 euro.

Tot morgen,

Groeten, Loe.

P.S. doordat het een zeer trage verbinding is probeer ik morgen op een andere wijze foto's op de blog te zetten.

1. William:
    Hoi Loe
    Wat is het toch fijn als je alles op zijn boerenfluitjes kunt doen en met niemand rekening hoeft te houden. Mooie temperatuur lekker eten een biertj. Erbij wie doet je wat het groet Zus & William, dat
  2. Netty en loek:
    3 december 2014
    Hoy loe,het is hier geen fiets weer -1.post op 27.diesel hier 130.breng maar 100 liter mee.fiets maar niet te hard hier is 30 in bebouwde kom,grapje.had het druk vandaag had veel willen doen.benieuwd wat je morgen weer meemaakt we horen wel weer.groetjes.
  3. Jeannettehouben:
    3 december 2014
    oh wat heerlijk is het daar en zo goed koop , ik zou zo graag die kant op komen maar helaas we moeten maandag sorteren.
    groetjes Jeannette
  4. Jos en Lei:
    3 december 2014
    leuk dat we je zo kunnen volgen en dat je al leuke contacten hebt. Hartstikke goed van je.
    Groet Jos en Lei.
  5. Gerry:
    3 december 2014
    Hoi Loe, er stond een foto in de krant van een heleboel appels onder een boom. Men kon er niets mee zodat men ze liet rotten.
    Ik dacht meteen: ze missen Loe !
    Slaap lekker voor dadelijk. Gerry
  6. Willy:
    3 december 2014
    Ja hoor Loe wrijf het er maar lekker in dat het zonnetje bij jouw zo heerlijk schijnt, en wij hebben zowaar de eerste sneeuw vandaag gehad al was het niet veel.
    Ik hoop dat je een paar jerrycans bij je hebt als de diesel daar zo goedkoop is.

Ik kijk uit naar de foto's dan kan ik hier ook meegenieten van al dat leuks wat je daar mee maakt.
    Hier laat ik het bij de groeten en tot je volgend verhaal.

Willy
  7. Fer en Karin Haine:
    4 december 2014
    Hoi Loe. Als ik je reisverslag lees kriebelt het om ook zo'n mooie reis te maken, fijne fietstochtjes maken en heerlijk op een terrasje zitten en unne lekkere pot beer drinken,geweldig dat je zo veel mensen ontmoet.
    Groetjes Fer en Karin.
  8. Wim en rikie:
    4 december 2014
    en ik altijd maar denken dat vlaams net zo klinkt als limburgs!
    Wim (met uiteraard de groeten van Rikie)