De 13e dag van mijn reis.

2 december 2014 - Las Galletas, Spanje

Vandaag heb ik voor het eerst gewassen want ik was bijna door mijn handdoeken heen. Mijn Engelse buurman kwam gezellig een praatje maken. We kenden elkaar vanop de ferry maar hadden niet met elkaar gesproken. Hij en z'n echtgenote komen al voor de 8e keer overwinteren. Het wordt voor hem ook steeds moeilijker om te komen gezien zijn leeftijd van 78 jaar. Als hij in z'n camper is dan heeft hij de vlag van Wales uithangen ( wie doet dat nog?). Hier rijd hij niet rond met de camper maar heeft hij voor de 4 maanden een auto gehuurd. Mi jn andere buren zijn Duitsers die een stuk jonger zijn en al een paar weken rond aan het rijden zijn en me ook al overladen met nuttige tips.

Vanmiddag heb ik de fiets rijklaar gemaakt en ben naar de Lidl inkopen gaan doen. In elk groter dorp is een Lidl te vinden. Vanaf nu draag ik alleen nog maar een korte broek, een t-shirt en een zonnebril. Vanmiddag heb ik nog effe op het terras aan zee gezeten met een kop koffie maar moest me onder de parasol houden vanwege de felle zon. Ook heb een lokale simkaart gekocht om te internetten, dat kopen ging nog een beetje moeilijk want de winkel was nog zo'n ouderwetse belwinkel met een paar hokjes waar mensen dan bellen kunnen die tegenwoordig nog geen mobieltje hebben laat staan een smartphone. De meneer die mij hielp kende geen Engels en geen Duits en geen Spaans maar we zijn er toch uitgekomen en nu werkt het allemaal zodat ik ook weer kan appen. Na terugkomst ben ik nog gaan zwemmen in het zwembad op de camping. Wat me verder nog opvalt is dat er veel Belgen in het dorp Las Galletas aanwezig zijn. Vanaf de camping heb je alltijd zicht op de hoogste berg van Spanje de Teide als de top niet in de wolken hangt. Het bovenste gedeelte is met sneeuw bedekt en om daar te mogen komen moet je vooraf een vergunning gaan halen bij de gemeente want het is een beschermd gebied daar, deze informatie kreeg ik van mijn Schotse buur.

Dat was het weer voor vandaag, momenteel is het 18,3 graden buiten.

Groeten, Loe.

1. Jeannettehouben:
    2 december 2014
    Oh lekker bij jou, hier is het koud , alle auto's die de berg (Eckelrade) af komen hebben een laagje sneeuw op.het is tijd voor de winterhanden!!!
  2. Jean en Ans Demollin:
    3 december 2014
    Hallo Loe, we worden wel een beetje jaloers. Het is mooi te lezen wat je allemaal meemaakt, binnen de kortste keren ben je een echte wereldburger. Fantastisch om op die manier rond te reizen en kennis te maken met vogels van allerlei pluimage.
  3. Gerry:
    3 december 2014
    Lieve Loe, ik geniet van je verhalen en wat zul je mooi bruin worden buiten van de zon en binnen van de koffie !
    Gerry
  4. Wim en rikie:
    hallo Loe
    dat is me wat! 78 jaar en niet meer rijden. Dat betekend wel dat je ons volgend jaar op moet halen om naar Oostenrijk te gaan.
    Wim (en uiteraard de groeten van Rikie
  5. Henk liesbeth:
    3 december 2014
    Gelukkig kun je de was buiten drogen .
    Groetjes
  6. Marleon vos:
    3 december 2014
    Wat een luxe die temperatuur en de zon.Bent al helemaal gesetteld
    zo te horen. Veel plezier en lekker genieten
  7. Ingrid:
    3 december 2014
    Heerlijk in de korte broek hahaha,nou dat kunnen we hier niet zeggen met gisteren natte sneeuw .Geniet van het mooie weer en de omgeving en ik vind t erg leuk om iedere dag je verhalen te lezen en je foto" s te bekijken (y)
  8. Huub Kamps:
    3 februari 2015
    Hoi Loe, Ik ben begonnen aan je serie verhalen. Leuk dat dat op deze manier kan. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit. Ik heb de indruk dat je je goed vermaakt. In elk geval doe je veel kennissen op. Ik zal je blog doorsturen naar de wandelaars als je daar geen bezwaren tegen hebt natuurlijk. Dat hoor ik dan van je.
    Groetjes Huub