De 12e dag van mijn reis.

1 december 2014 - Tenerife, Spanje

Het was een korte nacht vandaag, om 4 uur waren we van het schip en we waren een andere Duitse medereiziger die deze reis al eens het vorig jaar gemaakt had.  Manni is zijn naam en hij is 77 jaar oud. We zijn van het haventerrein afgereden en hebben op ongeveer 15 km van Tenerife de la Cruze een overnachtingplaats gevonden. Ik ben direct naar bed gegaan en om 8 uur weer opgestaan, het was dus een korte nacht.

Na het ontbijt heb ik nog wat dingen opgeruimd en mijn besluit was toen al genomen dat ik naar een camping in het zuiden van Tenerife zou gaan, nl. camping Nauta. Nadat Manni me nog enige tips gegeven had ben ik richting het zuiden vertrokken.

Tegen 13.00 uur was ik dan op de camping en heb alles in orde gemaakt voor een verblijf van enige weken. Maar dat weet ik nog niet. Rond 4 uur ben ik richting het strand gelopen, dat is een wandeling van ongeveer 20 minuten. Je loopt dan tussen de bananenplantages door naar de kust. Op een terras heb ik een glas bier zitten te drinken tot op een gegeven moment 2 mannen naast me kwamen zitten. We kwamen in gesprek met elkaar en uiteindelijk werd het een  leuke bijeenkomst. Jupp de Duiters blijkt op Tenerife te wonen en begeleid Duitsers met excursies. Karl knaus (wat een toeval , ik heb een Knaus camper) is geen familie. Hij is een Oostenrijker die in Duitsland een bouwbedrijf heeft, maar al de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heeft . In ieder geval moet ik contact met Jupp opnemen als er iets is op Tenerife want hij kent daar vele mensen. En als ik het volgend jaar naar Oostenrijk rij dan moet ik contact met Karl opnemen om hem te bezoeken. Tijdens het typen van dit verhaal stond er plotseling een echtpaar aan de deur die zich kwamen voorstellen als mijn nieuwe buren op de camping. Ook met die mensen ga ik morgen bij een kopje koffie gegevens uitwisselen omdat ze al 14 dagen onderweg zijn en mij een hoop tips kunnen geven.

Wat opvalt is dat het Noorden van Tenerife veel regenrijker is dan het zuiden terwijl dat hemelsbreed omgeveer 70 km scheelt. Toen ik vanuit Santa Cruze de Tenerife vanmorgen naar het zuiden reed werd het steeds warmer. Rond het middaguur was het in het zuiden rond de 23 graden en een stralende zon.

Gisteren is het niet helemaal gelukt om een stel foto’s over te zetten. Ik zal proberen of dit vandaag lukt. Op de boot was een internetverbinding die niet zo stabiel bleek te zijn zodat een aantal foto’s niet overgekomen is.

Dat was het weer voor vandaag.

Groeten, Loe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Netty en loek:
    1 december 2014
    Het is een interesante reis.jij met 23gr wij met 3gr.dan heb je ook wat.mooi verhaal en mooie fotos.fijn dat je zoveel mensen leert kennen die zo'n reis ervaring hebben,veel plezier daar drink ook een biertje van ons.we horen van de volgende ervaring. groetjes.
  2. Manuela:
    1 december 2014
    Kun je al appen? Ik mis je berichtjes!
  3. William:
    1 december 2014
    Hoi Loe je bent alleen maar je treft altijd mensen waar je gegevens mee uitwisseld
    en dat is het leuke van de reis groetjes Zus en William
  4. Jeannettehouben:
    1 december 2014
    heerlijk daar op Tenerife was jij daar al eens eerder geweest ?en die tempratuur!!! Zo te lezen heb je al aardig wat mensen om je heen leren kennen waarmee je wat kennis van het eiland mee kan uit wisselen.geniet ervan.
  5. Wim en rikie:
    2 december 2014
    wat leuk al die ontmoetingen en je haalt je talen ook nog eens op. ken je al tenerifs, anders doe je best
    groetjes Wim (uiteraard ook van Rikie)
  6. Bert Sauter:
    2 december 2014
    Zo te hoer vermaak jij je best, met de andere overwinteraars. Schakel Skype weer eens in! Groetjes ook van Til
  7. Bert Sauter:
    2 december 2014
    Hallo Loe. Ik heb op Tenerife 3 campings gevonden: Één in het noorden en twee in het zuiden. In het zuiden: Camping Nauta en Camping Montana Roja. Op welke zit je?
    Groetjes Bert
  8. Willy:
    2 december 2014
    Loe fijn om te horen dat je op de plaats van bestemming bent aan gekomen. En u maar genieten van een wel verdiende vakantie, en dat de zon maar volop mag schijnen.

En Bert Lezennnnnnnnnnnnn het is camping Nautaaaaaaaaaaa geworden.
  9. Annie moonen:
    3 december 2014
    hoi loe
    wat fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan en je nu op een van de eind bestemmineng bent aan gekomen en daar een poosje kunt blijven om te verkennen en te genieten van de zon en blauwe lucht wij hebben al moeten "kretsen: en vandaag was het grauw en guur dus loe genieten
    leuk om te horen dat je de boottocht heel speciaal vond
    ik kan die mening met je delen leuk
    groetjes