10e en 11e Dag van mijn reis.

30 november 2014 - Huelva, Spanje

10 en 11e Dag van mijn reis.

Hallo allemaal,

We zijn zaterdagmiddag om 1 uur  met de boot vertrokken vanuit Huelva.

Het is een hele belevenis. Als je ziet hoeveel auto’s en vrachtwagens in zo’n schip gaan. En al die mensen, er zijn ook veel campers aan boord van diverse nationaliteiten. Allereerst komen de auto's, vrachtauto's en campers die de bestemming Tenerife hebben aan boord. Daarna de voertuigen met bestemming Gran Canaria en als laatste de auto's voor Lanzarote. Ik moest al om 9 uur aanwezig zijn omdat Tenerife het eerste aan de beurt was, Dus om 10.00 uur stond de camper aan boord.

Het schip heeft een gemiddelde vaart van 20 knoten dat is bijna 40 km en heet Volcano del Teide.

Je kunt op internet het schip volgen waar het zich bevindt via Ship Traffic of Marine Traffic.

Het eten is goed aan boord je krijgt 2 warme maaltijden per dag. Voor deze trip heb ik hiervoor bonnen moeten kopen voor 30 euro en dat is voor 5 maaltijden.

Maar je moet echte zeebenen hebben om je thuis te voelen op zo’n schip en zeebenen heb ik niet en zal dan ook blij zijn als ik weer vaste voet aan wal kanzetten. Gelukkig heb ik geen zeeziekte omdat ik pleisters bij de huisarts ben gaan halen.

Verder heb ik redelijk geslapen maar omdat het een beetje ruwe zee was ben ik dikwijls wakker geworden.

Het bijzondere aan de Canarische Eilanden is dat het hier een uur vroeger als bij ons. Dus ik heb weer alle klokken terug moeten zetten.

We  zijn net vanuit Lanzarote vertrokken  richting Gran Canaria waar weer een tussenstop is  en daarna mijn eindbestemming Tenerife waar ik vannacht rond 1 uur hoop aan te komen.

Als je op zo’n boot zit dan zie je pas hoe groot de Atlantische Oceaan is. Af en toe zie je in de verte een schip en dat is het dan ook.

Lanzarote is een echt vulkaan eiland waar je de uitgebluste vulkanen duidelijk herkent.

Tot morgen

Groeten, Loe.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willy:
    30 november 2014
    Loe als ik dit zo lees is de zeereis een hele belevenis voor je, en mocht het je te langzaam gaan die 20 knopen dan steek je toch even de riemen in het water om mee te roeien. Ik heb gezocht naar het schip en hier is er een link waar je het kunt volgen https://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/shipid:169187/mmsi:225416000/imo:9506289/vessel:VOLCAN_DEL_TEIDE

Loe ik wens je voor de rest an de reis een behouden vaart en tot je volgende reisverslag.

Groeten Willy
  2. Marlies en Ger Starmans:
    30 november 2014
    Hoi Loe, Wees maar blij dat je weg bent hier want het wordt nu echt koud met maar enkele graden boven nul overdag. Heb je op de boot een hut of slaap je in de camper? Hoe is het weer nu want het was in die hoek nogal onstuimig de afgelopen week.
  3. Bert Sauter:
    30 november 2014
    Hallo Loe. Ik heb het schip ook al gevonden, door de gegevens van Willy. Jullie zulle de kust van Las Palmas al heel duidelijk kunnen zien, hemelsbreed +- 4 km! Groetjes tot morgen
  4. Tiny geurtjens:
    Hallo Loe
    Ik bewonder jou hoe je dit in je eentje allemaal doet.
    IK ben benieuwd hoe het weer in Tenerife is, maar toch altijd beter dan hier.
    Wij wensen jou een mooie verdere reis toe.
    Groeten Tiny en Bas
  5. Yvonne en Aad:
    1 december 2014
    Lijkt op de ss rotterdam met dat zwembad aan dek, alleen kom je daarmee geen meter vooruit, maar dan word je weliswaar ook niet zeeziek. Je zou een illegale rondleiding kunnen maken, naar de kapiteinshut en zo... en als iemand je dan aanhoudt zeg je gewoon: 'ne sabio eso, capitan!'
    We genieten van je reisverslagen.
    Liefs Aad en Yvonne
  6. John janssen:
    Loe,

We hebben kunnen zien, dat je veilig in Tenerife bent aangekomen. Het schip waarmee jullie de overtocht maakten, is waarachtig geen kleine jongen. En uit de gegevens van de boot blijkt ook dat het eigenlijk fonkel nieuw is.
    Hoelang denk je op Tenerife te blijven?

Groeten van Viviane en John
  7. Gerda en Wim van Gils:
    Hallo Lee
    We volgen je reis en zien dat het goed gaat en dat je ervan
    geniet. Mooie verhalen en foto,s
    Groeten van ons en geniet ervan
    Gerda en Wim van Gils
  8. Gerry:
    1 december 2014
    Ik sta iedere keer paf als ik lees wat je allemaal meemaakt.
    Doet je camper vrolijk met je mee ?
    Liefs, Gerry
  9. Wim en rikie:
    1 december 2014
    op de terugreis geen pil tegen zeeziekte nemen. is een ervaring.
    ikzelf was een dag zeeziek. JE WILT DOOD! wim met uiteraard de groetjes van Rikie
  10. Jean en Ans Demollin:
    Hallo Loe,
    eindelijk een reactie vanuit Noorbeek. We lezen met veel enthousiasme je reisverhalen. Een hele belevenis. Wij vinden het knap hoe je het allemaal doet en wat je allemaal meemaakt. Petje af. Maar wat het belangrijkste is, dat jij er van geniet. Groetjes, Jean en Ans