De 19e dag van mijn reis.

8 december 2014 - Tenerife, Spanje

Vanmorgen alles in de camper op zijn vaste plaats gezet omdat ik vandaag zo'n 40 km moet reizen om bij de Piramides van Guimar te komen.

Rond half elf ben ik gearriveerd en wordt  het steeds meer betrokken. Uiteindelijk tijdens mijn rondgang begint het een beetje te regenen. Het is een zeer interresant verhaal wat je hier door je electronisch gids uitgelegd wordt. Er bestaat een verband tussen Europa en wat nu Zuid Amerika heet. Er moet contact geweest zijn ver voordat de bekende wereldreizigers bestonden. Dat wordt aan de hand van foto's, voorwerpen en de uitleg van de Noor Thor Heyertahl bewezen die hier ter plaatse onderzoek gedaan heeft. Tijdens de zonnewende kun je als je op een van de tempels staat een dubbele zonsondergang zien. De tempels of piramides zijn zo precies uitgericht naar de zon toe dat het niet zo maar een hoop stenen zijn d de boeren op een hoop gegooid hebben.

Verder is er een zaal waarin een film vertoont wordt over de reizen die Thor Heyertahl met zijn papierusboten gemaakt heeft. Ook is er een tuin waarn diverse giftplanten te zien zijn en hun werkzame stof. Enige voorbeelden van8 gebruik in het verleden wordt dan ook getoont. Zo is er een fles met parfum voor de dames maar in werkelijkheid is het gif om als ze hun echtgenoot zat waren ze hem het gif toedienenden.

Vanmiddag rij ik weer terug naar het zuiden van Tenerife om naar een andere camping te gaan. Verder doe ik wat foto's van mijn bezoek aan de piramides op de blog zetten.

Tot morgen,

Groeten, Loe.

1. Wim en rikie:
    Hoi Loe
    historische onderricht, je steekt er nog eens wat van op!
    op de TV werd verteld dat de limburgse vlaai historisch erfgoed moet worden. Je zou van het woord alleenal heimwee krijgen.
    groetjes Wim (en uiteraard ook van Rikie)
  2. Netty en loek:
    8 december 2014
    Interesant die piramides,zo zie je nog eens wat,blijf je voorlopig op deze camping je moet toch een beetje rusten,hier je deneboom en kat.
  3. Netty en loek:
    8 december 2014
    zijn ze aan gekomen,de eerste keer lukde het niet.doy.
  4. Willy:
    9 december 2014
    Hallo Loe,

Wat lees ik nu ben je verhuisd, die 40 kilometer had je die niet op de fiets kunnen afleggen is goed voor de lijn en conditie.

Kijk maar uit dat je niets op je hoofd valt bij die piramides, of delen ze daar gratis helmen uit. De foto's zijn wederom prachtig zo kunnen wij meegenieten val al dat moois wat jij daar meemaakt.

De groeten en tot de volgende blog.

Willy