De 69e dag van mijn reis.

27 januari 2015 - San Sebastián de la Gomera, Spanje

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we een wandeltocht gaan maken onder leiding van Ulrike. Ulrike is met een Gomeriaan getrouwd en leeft en werkt hier op Gomera

De groep bestond uit een gemengd gezelschap van Nationaliteiten het waren 9 personen. Allereerst Ulrike zij is Duitse, dan Christine ook Duitse maar spreekt ook Nederlands. Nuria is Spaanse maar is in Nederland opgegroeid en spreek perfect Nederlands.Johay is Spaanse en Genaro is ook Spaans evenals Iru. Dan hebben we nog Toni, Duitser en ikke.

We zijn met de bus naar ons startpunt gegaan Roque de Agando en vandaar via een geitepaadje afgedaald naar Benchijigua waar we bij Ermita de San Juan iets gegeten hebben. Tot zover viel het voor mij nog allemaal mee. Maar na de lunch ging het stilletjes aan steeds meer bergop waar ik met mijn conditie niet goed mee weg kon. Ik lag dan ook steeds maar in de achterhoede terwijl de rest over de paadjes heen huppelden muv Christine die ook een beetje moeite had maar dat kwam omdat ze de avond van te voren aangekomen was uit Duitland en ze pas ziek geweest was.

Het landschap tijdens deze tocht is grandioos en je ziet steeds weer mooie vergezichten.

Maar goed ook ik heb het eindpunt gehaald waar een heerlijk flesje bier op me stond te wachten. Het probleem was alleen dat we met de bus weer terug moesten naar San Sebastián en deze bus zou over 5 minuten na mijn aankomst arriveren wat hij inderdaad ook deed. Dus gevraagd aan de vrouwelijke chauffeur of ze nog even wilde wachten tot wij onze consumptie op hadden, werd negatief beantwoord, ze wilde direct vertrekken.

Blijkbaar had deze chauffeur vroeger aan rallysport gedaan want ze vloog letterlijk door de bochten en dat zijn er veel op Gomera. Op een gegeven moment werd het zo erg dat Ulrike aan de chauffeur is gaan vragen of ze wat rustiger kon rijden want er waren mensen die zich niet helemaal lekker voelden bij deze rijstijl.

Maar gelukkig zijn we heelhuids in San Sebanstián aangekomen en zijn we nog gezellig met een deel van de groep iets gaan drinken.

Voor mij was een gedeelte van de tocht zwaar maar ik heb hem toch volbracht en alle hulde aan Ulrike die dit allemaal goed verzorgd heeft,bedankt hiervoor!!

Dat was het weer voor vandaag,

Groeten, Loe.

1. Willy:
    Loe,

Om hier te wandelen moet je voor berggeit geboren zijn, dus laat mij maar achter een hengel zitten.
    Je hebt het over conditie maar zouden de pondje's niet gaan meetellen na al dat lekker eten wat ik voorbij zie komen op de foto's.

Nog veel wandelplezier en de groeten uit Oosj
  2. Marleon vos:
    28 januari 2015
    Hoi. Kan me voorstellen dat het je moeite kost om hier naar boven te klimmen.Chapeau voor jullie allemaal.Maar het is weer een avontuur erbij.Nog veel plezier ,lekker blijven eten en biertjes drinken.
  3. John janssen:
    28 januari 2015
    Dat was toch geen survival?
    Na afloop maar een extra biertje drinken.
  4. Wim en rikie:
    leo
    wat is dit toch allemaal? Ik lees steeds over eten en dames.wordt dit niet een beetje teveel van het goede?
    groet Wim (en uiteraard ook van Rikie)
  5. Linie wildenbeest:
    28 januari 2015
    Zo te zien aan de foto's een prachtige tocht! Was in elk geval een echte uitdaging, mooi dat het gelukt is!
  6. Netty en loek:
    28 januari 2015
    Loe dat was wat voor mij geweest 10jaar geleden zoon tocht.ik blijf maar gelijkvloers en neem de stadsbus na2km.maar prachtige fotos.kijk eens voor elektrice bergschoenen dat loop wat makkelijker.blijf je altijd voorop voor fotos te maken.en geniet maar van je welverdiende biertje nog even en je loopt de kennediemars.groetjes van de spanjaartjes.doy.
  7. Christine:
    28 januari 2015
    Goeden avond. Moi was het, heb net bij Ulrike op je pagina gekeken. groetjes...
  8. Huub Lemmens:
    7 februari 2015
    Hoi Loe,
    Goed gesurvivald en knap dat je je zelf hebt overwonnen om de eindstreep te halen. Maar ja, daar wachtte natuurlijk ook een beloning in de vorm van een fles bier. Denken wij hier in Maastricht dat onze buschauffeurs kamikazepiloten zijn. Jij hebt het nu wellicht erger meegemaakt.
    Groet
    Jenny en Huub