De 40e dag van mijn reis.

29 december 2014 - Las Galletas, Spanje

Hallo allemaal,

Vanmiddag zijn we naar een bijzondere plaats gegaan. Het ligt aan het strand bij de rotskust waar ik gisteren was in het plaatsje Palm Mar.

Het verhaal is dat op de plek waar de rotsen zijn een jonge jongen in zee verdronken is. Daarop heeft de vader die kunstenaar is de tekeningen in de rotsen gemaakt met gebruikmaking van de spleten en lijnen in de rotsen. De christusfiguur moet zijn zoon voorstellen en de figuur links van de zoon de vader (zie de foto's).

Doordat het zo'n bijzondere plaats geworden is hebben andere ook namen van overledenen in de rotsen gemerkt. Ook is er iemand die een figuur rechts van de 2 eerder genoemde figuren gemaakt heeft.

Maar ik denk dat de figuren niet zo'n lang leven beschoren zijn want erboven hangt een enorm blok rots dat eigenlijk elk moment naar beneden kan vallen.

Dat was het weer voor vandaag.

Groeten, Loe.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en rikie:
    29 december 2014
    Je hebt toch haast iedere dag iets bijzonders.Dat is ook bijzonder!!!
    groet Wim (en uiteraard ook van Rikie)
  2. Jean en Ans Demollin:
    30 december 2014
    Hallo Loe,
    als we je verhalen lezen, ontdek je toch wel veel. Je geniet er van. Het is fijn o zo veel ervaringen op te doen. De laatste dagen van het jaar komen er aan. Morgen: oudejaarsdag. Hopelijk vier je dit met een aantal campingvrienden. Langs deze weg willen wij je een zalig en gelukkig nieuwjaar toewensen, maar vooral veel reisplezier.
    Groetjes,
    Jean en Ans
  3. Netty en loek:
    30 december 2014
    Nog een dag en het jaar is om.met volle moed naar het volgende jaar.maar alvast zalig en gelukkig nieuwjaar voor ik het vergeet.heb je ook vuurwerk gekocht ?pas op...met alle wensen.gr ook aan je vrienden.tot volgend jaar.doei.
  4. Annie moonen:
    1 januari 2015
    Heel bijzonder die afbeeldingen in de rotsen
    en heel duidelijk !!!!!
    echt kunst
    er gaat geen dag voorbij zonder iets bijzonders
    dat is heel bijzonder